Sunday, May 2, 2010

TaK sEmUaNya MaNiS... KhaS uNtUk My BrO!!



"Hidup ini ibarat meniti seutas tali, kadang kala kita jatuh, sakit dan terluka, dan itulah yang aku rasai saat ini."

sememangnya kita hidup didunia ini x semuanya manis-manis belaka..
ada madu dan ada hempudu
ada baik ada buruk..
ada atas ada bawah..
ada baik dan ada jahat..

sememangnya kehidupan kita ibarat seperti roda..
roda yang akan memusing bila digerak..
roda yang akan berpusing ke atas dan ke bawah..
ke kanan dan ke kiri..

sememangnya hidup ini seperti warna warni yang terlakar pada kanvas..
walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud yang tersirat..
ketahuilah kanvas itulah yang melambangkan kehidupan kita..
pelbagai warna dapat kita lihat..
pelbagai orang dapat kita kenal..
dan pelbagai ragamlah kita akan lihat..

sememangnya hidup ini amat memeritkan..
setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan
akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu..

sememangnya kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan..
tetapi untuk mendapatkan kemanisan itu tidaklah semudah disangka..
untuk mencapainya perlulah seribu macam pengorbanan..

kita hidup biarlah berbakti..walaupun tidak dipuji..
niat kita hanya kita dan Tuhan sahaja yang tahu..

"Dalam sebuah kebenaran kadangkala mengandungi kesilapan"

5 comments:

ace said...

yeahhh...setiap pertemuan pasti ade perpisahan,dan setiap perpisahan pasti meninggalkan memory2 klasik yg xkn dpt kite lupekan membuatkn kite sntiase ketawa dan menanges pbila mengenang2 semula ape yg terjadi...ape2 pn hidup mesti dteruskan,tidak kira dlm keadaan hina mahupun berjaya...

azrul adnan said...

yup..walaupun apa yg terjadi..hdp mesti dtrskan...

walau dugaan sebesar lautan pun wajib hdp d trskan..tapi...nak trskn tu lah yg perit..

Ecsenius said...

ermm...yg pahit usah di buang terus...yg manis, usah di telan slalu...
kdg2, yg pahit itu ubat...yg manis itu pnyakit...
hehe...

azrul adnan said...

erm..thanks..but i think yg pahit buang je..ambik yg x manis sgt..x pahit sgt..hahaha..

hara said...

fuhh.
pndai sunnguh antum2 bermadah.
siyesly,terpukau ku mmbacanya..
sesngguhnya ak mnyokong kata2 antum sekalian..cewahh~hoho