Tuesday, January 18, 2011

~ Mungkin masanya sudah tiba

Salam and Good Day

Sekian lama menghilang..
malam yang sayu ini aku datang dengan berat hati..
berat hati untuk menaip sepatah dua kata disini..
tiada lagi tempat untuk ku mengadu..
hanya disini..di kamus diari hidupku..
semakin hari semakin sayang..
itulah kata2 yang paling sesuai aku lafazkan..
namun..hanya kita yang sayang..sebaliknya..
semakin hari semakin dekat..hari demi hari..
masa tetap berputar..namun ianya amat pantas seperti kilat..
3bulan mungkin cukup bagi aku untuk terima dia seadanya
mengenalinya adalah takdir yang indah buat aku..
selama 3bulan ini..banyak pengajaran yang aku perolehi..
pengalaman mengajarku..mematangkan aku..
kini..usiaku hampir 20tahun..
aku harap..tiba masanya aku menjadi matang dalam semua hal..
sering terbayang..kenapa takdir ini Kau putuskan untuk aku?
aku banyak terhutang budi dengannya
aku banyak menyusahkannya..
aku banyak mendatangkan masalah kepadanya..
aku sering membuat dia marah dan terasa hati..
aku fikir..mungkin masanya sudah tiba..
aku harap..keputusan aku betul..
sudah tiba masanya aku kembali kepada asal..
aku sangat sanyangkan dia..
aku rindukan dia..
aku benci diri aku..
aku tak mampu menjaga hati dan nafsu ku..
aku lemah disemua sudut..

Ya Allah..Kau berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini Ya Allah

No comments: