Saturday, August 28, 2010

Aku dan Imam Muda

Salam and Good day..

Lately..Malaysia menjadi tumpuan dunia dan juga serantau..kerana program realiti berbentuk keagamaan(IMAM MUDA) seumpama itu tercetus..Tahniah terutamanya buat Astro Oasis kerana berjaya menerbitkan sebuah program keagamaan yang menarik perhatian dunia..aura dan tempias sememangnya akan terkena pada aku..sebab aku sememangnya peminat rancangan realiti show x kisah lah..nyanyian ke..tarian ke..keagamaan ke..mahupun prgm realiti show yg berbentuk amazing race..semua aku minat..tapi..berbeza dengan prgm Imam Muda ni..coz memang lain dari yang lain..prgm pertama seumpama ini di dunia..that why i proud to be a Malaysian..bcoz nama Malaysia mula meniti di bibir peminat prgm realiti di seluruh dunia..termasuk yang bukan Islam..


Imam Muda pertama yang aku jumpa..thanks Imam Muda Nuri

Tidak ketinggalan aku..aku juga seperti orang lain..mengambil kesempatan selagi nyawa di kandung badan untuk bertemu dan berjumpa dengan Imam2 Muda ini..dari ujibakat aku sudah up to date about Imam Muda..hinggalah ke final Imam Muda..Apa yang buat aku lagi tertarik dengan program Imam Muda ni ialah salah seorang pesertanya adalah Anak Jati Daerah aku sendiri..daerah Baling tercinta..iaitu Imam Muda Hizbur Rahman..dan seorang lagi Imam Muda Azhar..Anak Kelahiran Padang Serai juga berasal dari Kedah..
Hal ini membuatkan aku lagi minat kat program ni..setiap hujung minggu..tepat jam 9malam..muka aku akan berada di hadapan TV..mak..abg..adik aku..memang x dapat la nak tengok cita or drama dorang sebab aku dan coop awal2..aku nak tengok Imam Muda..jika aku terlepas tengok aku akan cepat2 online youtube untuk tengok..sebabnya kat umah Kak aku x da Astro..tu la penangan Imam Muda terhadapku..

Hari demi hari..minggu demi minggu..bulan demi bulan..program Imam Muda pun sampai ke kemuncaknya..dengan harapan Imam Muda Hizbur akan menang..tapi rezeki berpihak kepada Imam Muda Asyraf..x kisahpun sebenarnya..sebab dua2 Imam Muda ni aku minat n sokong..walaubagaimanapun..Kesemua Imam Muda aku sokong..dalam minggu2 sebelum tamatnya Imam Muda..Timbul perasaan minat pada Imam Muda Nuri..bacaan ayat suci Al-Qurannya sangatlah merdu dan sedap..lagi satu time Imam Muda Nuri melaungkan aluan Azan semasa pembukaan kemuncak Imam Muda bersama Imam Muda Taufek..sangat2lah menyentuh kalbu..

Tamatnya program Imam Muda..orang Malaysia pun mulalah bercerita mengenainya..Orang muda menjadikan Imam2 Muda sebagai contoh..Ibubapa pula mula menilai dan memilih bakal menantu seperti Imam2 Muda..Orang dewasa perempuan pula inginkan seorang suami seperti Imam2 Muda..Semua menaruh harapan seperti Imam Muda..Kebetulan..tamatnya Imam Muda..Bulan Mulia Ramadhan Al-Mubarak menanti..rezeki mencurah2 Allah berikan kepada semua Imam Muda..sebabnya..mereka semua banyak menerima undangan dan jemputan dalam bulan ramadhan..Alhamdulilah..

Al-kisahnya nak bagitahu..sebab aku ni terlampau minat pada prgm Imam Muda ni..jadi aku pasang niat awal2 untuk bertemu dengan semua Imam Muda..kalau di izinkan oleh Allah..insyaallah ketemu..Sambil study di UMP ni..aku maanfaat segala peluang yang ada..sebagai contoh mudah..internet free..aku memulakan misi dengan meng'add semua  FB Imam Muda..


bergambar bersama Imam Muda Nuri di Masjid Hidayah,Permatang Badak,Kuantan

Dari sinilah..aku mula kenal dan rapat dengan Imam Muda Nuri..aku x sangka Allah temukan aku dengan Imam Muda Nuri..kebetulan aku merantau di negerinya Pahang..negeri lahirnya Nuri..aku sangat berterima kasih dan syukur pada Allah kerana pertemukan aku dengan Imam Muda Nuri..detik ini..sudah 4x aku bertemu dengan Imam Muda Nuri..


bergambar dengan Imam Muda Nuri di Masjid Bukit Setongkol,Kuantan

Memang diluar jangkaan..pendapat dan kritikan orang x akan sama dengan kita..itulah hakikat..sebab seorang Imam zaman ini..kita x akan nampak akan sentiasa berjubah dan berserban..x semestinya perlu berjubah or etc untuk mencerminkan seseorang itu Imam or seorang Ustaz..hakikatnya..pada Imam Muda Nuri..


Thanks Imam Muda Nuri kerana belanja kitaorang minum..

walaupun diluar dia seperti orang biasa..tapi bila dia berada di tempat dan masanya..kita akan nampak dia seperti Imam..itulah realiti sekarang..kita x salahkan cara Imam Muda Nuri..sebaliknya menyokong dengan cara dia begitu..Sebabnya..dengan cara itu..dia lebih mesra remaja or mesra alam dengan semua lapisan golongan or masyarakat..kita nak berdakwah..x semestinya perlu ada jubah n serban kan..sememangnya siapapun kita..kita x kan dapat puaskan hati semua orang..


with Imam Muda Azhar at Masjid Al-Khairiyah,Sri Gombak

Dari Imam Muda Nuri..Imam Muda kedua yang aku jumpa ialah Imam Muda Azhar..seorang pelajar seperti aku..seorang mahasiswa..dan seorang belia n remaja seperti aku..usianya sebaya umur abg aku..21tahun..tetapi ilmu agamanya power..detik sekarang..


bergambar bersama Imam Muda Azhar semasa program Anakku Hebat anjuran Rebutia Coparation Sdn Bhd di Sri Gombak

dah 2x aku berjumpa dengan Imam Muda Azhar..Alahmdulilah..Azhar seorang yang rendah diri..sama juga macam Nuri..seorang yang low profile..Masih berbaki 8orang Imam Muda perlu ku bertemu untuk ku capai misiku..

Di bulan Ramadhan yang Mulia ni..mereka semua Imam Muda sangatlah bz..undangan dan jemputan hampir setiap malam..Aku mendoakan mereka semua dimurahkan rezeki dan..dipanjangkan umur serta diberi kesihatan yang baik..supaya mereka boleh terus berdakwah..selain itu..ku juga berdoa agar Imam Muda Aran cepat sembuh dari kemalangan tempoh hari..masing2 diduga di bulan yang mulia ini..aku harap..selepas ramadhan..aku dpt ketemu mereka semua Imam Muda..insyaallah..

3 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

siap belanja tu...nice

azrul adnan said...

a'ah..dah 2x im nuri belanja..lps ni giliran kitaorang r plak..belanja dia..

Starry Aum said...

IM Nuri <3