Tuesday, April 12, 2011

~ Keterlanjuran

Assalamualikum and Good Day

Sekian lama hilang..timbul..tengelam..timbul balik..
Malam yang agak sayu ni..aku mencuba untuk meluahkan apa yang dirasa..
Sudah beberapa hari..fikiran terganggu..emosi jangan ditanya..
Kenapa aku kejiwangan?? biarlah dengan cara aku..
Janji aku puas!! Janji aku boleh luahkan apa yang terbuku!!

Sudah hampir 10 hari aku merasa kehilangan yang paling besar dalam hidupku..
berpegang pada kata-kata "Setiap pertemuan..pasti ada perpisahan"
ungkapan yang sering kita dengar dan baca..
suatu hari pasti terkena kepada kita..
ini kehidupan..sudah Allah aturkan yang terbaik buat kita..
sebagai hamba Allah yang hina..kita harus menerimanya..

Ya Allah..dalam aku menempuh ranjau dan duri kehidupan dunia-Mu
aku khilaf!! aku lemah!! aku berdosa!!
Ya Allah..hukumlah aku dengan apa jua hukuman-Mu
aku menerima dengan hati yang terbuka luas!!

Dunia berputar umpama roda..
Siang dan malam silih berganti..
Air laut ada pasang dan surutnya..
Bulan dan bintang masih setia menunggu disana..

Biarpun kau berjanji di atas angkasa..
yang pasti! Dia yang tunaikan..
Biarpun kau berjanji dengan rela hati..
yang pasti! Dia yang tunaikan..

Dalam arus kehidpanku..ini yang pertama..
aku merasa kehilangan..dan bakal kehilangan..
biarpun puas untuk menolak!!
redhalah dengan seadanya wahai hati..

Punya hati yang lembut ibarat kapas..
Punya mulut yang sering tersalah ungkap..
Punya jiwa yang lemah..
Punya perasaan yang sentiasa kacau..
Punya diri yang tidak sempurna..



Semua itu adalah keterlanjuranku..
Maafkanlah aku..Seandainya aku betul-betul bersalah..
Tiada kuasa untuk aku menghalang..
Yang aku inginkan hanyalah Kamu dan Kamu!!



2 comments:

Gda Hanum said...

perpisahan mengajar kita utk lebih menghargai ape yang kita ada...=)

Azrul Adnan said...

thanks for sharing..
but very difficult for me to accept it..