Monday, February 28, 2011

~ Ku Pendam Ku Terima namun Ku Tak Kuat untuk itu....

Assalamualaikum and Good Day

Roda2 kehidupan harus tetap berpusing..
biarpun berlantaikan kaca..paku mahupun batu bata..
Roda itu harus jua berputar..
Biarpun pancit di tepi jalan..ia masih boleh diperbetulkan jika masih baik..

Aku ingin seperti tayar getah yang tidak perlu di isi angin didalamnya..
biarpun Kaca..Paku mahupun Batu Bata..ia tetap gagah berpijak di bumi yang nyata..
Aku tetap harus terima jika tayar getah juga ada kelemahnya..
Aku harus Kuat jika itu takdirnya..

Aku pendam..Aku terima..
namun..Aku tak Kuat untuk itu..

Maafkan aku..kerana aku bukan yang terbaik dari matamu..
aku sentiasa ingin memenuhi segala permintaanmu..
namun dalam kesempurnaan itu aku tergelincir memijak paku yang sudah berkarat..
bukan mudah untuk aku memuaskan hati semua pihak..
namun..hati ku juga ingin merasa puas..
namun..hati aku sentiasa luka setelah gembira..
itulah yang sering terjadi dalam hidup aku..
umpama 

Kesedihan setelah menerima Kegembiraan

walaupun aku harus tetap menerimanya..
hati aku masih belum kuat untuk itu..
aku harap..hati aku cepat sembuh..
biarkan aku pendam selagi aku mampu..

aku pendam..aku terima..
tetapi aku harap bukan sekarang..
aku mahu kedua2nya..
aku tak rela jika sekarang..kerana aku masih belum kuat untuk itu..

hati terlalu sakit..bila melihat perkara itu dibicara di belakang ku..
oh..sungguh terguris hati ini..namun..semuanya salah aku..
terima aja dengan hati yang separuh terbuka ini..
semoga aku kuat untuk itu..hrmmmmm

No comments: