Wednesday, March 23, 2011

~ Jatuh Bangun dan Rebah

Assalamualaikum and Good Day

Lama menyepi..sibuk menyibukan diri..
Sengaja hilang mencari ketenangan di dalam alam flora dan fauna..
Bila kita betul-betul inginkan ketenangan..
Kita pasti akan mendapatkannya..percayalah..
Buatlah apa yang bagus untuk diri sendiri..
Selagi ia tidak bertentangan dengan syarak dan agama anda..

Jatuh Bangun Rebah kita hanya kita yang tahu..
Kalau kita terjatuh..cubalah bangun semula..
Bila kita dah berdiri..jangan sampai kita rebah pula..
Bila kita rebah..cuba dapatkan pertolongan dari orang sekelililng..
Memang aku akui..agar sukar bila kita sudah terjatuh rebah di bawah..
Kawan bila senang memang banyak..kalau kita susah..sorang pun susah nak jumpa..

Untung tuan badan..sebab aku ada banyak orang yang caring..
Tapi kadang-kadang sebab dorang terlalu caring jugak lah kita akan terjatuh..
Bukan apa..kita tak mampu nak puaskan hati semua pihak..
Malahan nak jaga hati mereka sorang-sorang..
Aku hargai semua orang yang caring tentang aku..
Tapi tu lah..aku bukan sempurna yang diharapkan..
Aku tak mampu nk ikut semua nasihat dan teguran dari semua pihak..

~ Aku jatuh..aku bangun semula..kalau aku jatuh lagi.memang aku terus rebah sembah bumi..


No comments: