Thursday, October 1, 2009

baru aku tau...!!


baru aku tau..!!



baru aku tau yg semua benda kita rasa mudah..x semudah yang di sangka..napa aku kata cam ni..???sbb aku terasa macam tu..dulu waktu masih kat sekolah..


 

aku ingat mathematics senang..aku boleh bawak..tapi bila dah masuk u baru aku tau yg math antara subject yang paling susah..sebab apa aku kata math kat u susah??


mungkin di sebabkan beberapa faktor..antara nya..aku malas usaha untuk buat latihan sendiri..


lagi..sebab aku x tumpukan perhatian betul2 dalam class..


bukan apa..bila aku terlalu khusyuk pun..kadang2 aku x faham gak..so,bila aku dah x faham ni..macam2 la aku buat dalam class tu..antaranya..


main game dalam telefon aku..n study subject lain..erm..ada lagi faktor yg menyebabkan aku x boleh bawak math kat u ni..contohnya..


lecturer bagi homework..aku x buat(cam na aku nak buat kalau aku dah x faham or x reti nak buat..)erm..lagi..lecturer tu pun cakap laju n tulis pun laju sangat...cam robot..aku dah la slow..mana la nak dapat tangkap apa yg dia cakap..lg 1..aku dah la basic math teruk!!..erm...apa lagi erk..


ntah la..maybe aku perlu usaha dari sekarang..kalau x memang aku akan jauh ke belakang..



aku harap sangat da member2 yang sanggup ajar aku..lg satu sbb aku selalu ingat ALLAH,if aku da masalah ja..ish2..teruknya aku...mungkin tu sebab utama!!..aku berdoa supaya aku di limpahi taufik dan hidayah agar aku dapat hadapi dugaan dari-Nya dan cabaran yg sememangnya aku kena hadapi di dunia ini..selain dari keluargaku..



aku amat memerlukan kawan2 yang dapat memberiku inspirasi dan nasihat supaya aku terus berjaya di UMP ni..

aku harap sangat aku dapat balas jasa mak dan abah aku di kampung..



 to all my friends....




 

kepada kawan2 yang x jemu2 membantu ku..thanks a lot because be my friends..


No comments: