Thursday, November 26, 2009

Ujian oleh-Nya

salam n good day..


ati ku selalu tertanya2...kenapa aku selalu di uji oleh-Nya??
bukan aku x suka..tapi..kerap kalai aku di uji benda yang sama..
walaupun benda yang sama di uji..ku tetap x boleh kawal or lawan dengan ujian ni..
aku asyik menyalahkan diriku..yang bodoh dari segala segi..
perkara remeh pun aku x leh buat!!
aku benci diri aku yang lemah dalam serba serbi..
apa yang harus aku buat?
selalu aku memikirkannya...
atiku ingin berubah..tapi..ada saja bisikan syaitan yang menghingapi di telinga aku..
aku selalu tewas dengan godaan syaitan...aku benci..
apa lagi yang harus aku buat selain merenung dan berangan..
aku selalu termenung dan berangan kalau2 aku ada masalah..
ku cuba juga untuk bertindak..apa kan daya..ku x terdaya..
aku dah penat mencuba..tetapi..tetap tidak akan berubah..
kenapa aku suka salahkan diri sendiri??
YA ALLAH..tolong lah hambamu ni..
ku mohon hidayah dan taufiq dari-Mu..
KAU tunjukanlah jalan yang benar kepada ku YA ALLAH..
aku sangat lemah YA ALLAH..
bagilah aku KEKUATAN YA ALLAH..

No comments: