Saturday, October 9, 2010

AgendaNya..

Salam and Good Day

Alhamdulilah..hari ni berkesempatan untuk update laman usang ni..
'Kita hanya merancang..Allah yang menentukan'
tentu dan pasti..mesti semua orang pernah dengar kata2 ni..
itulah agendaNya..kita x tahu..apa yang akan berlaku masa kedepan kita..
apa yang kita harapkan..kadang2 Allah biarkan kita berharap begitu lama..
kadang2 apa yang kita tidak harapkan..sebaliknya yang berlaku..
itulah AgendaNya..kita tidak boleh menghalangNya..
sebaliknya..kita patut redha dengan apa yang berlaku..
mungkin itu adalah dugaan dan ujian untuk Hamba2Nya yang terpilih..
mungkin juga..Allah ingin menghapuskan dosa2 kita dengan memberi ujian2 dan dugaan2 kepada kita..

Apa yang ingin aku kongsikan adalah tentang pertemuan aku dengan beberapa insan ciptaan Allah..
pada tarikh 20 ogos yang lalu..Allah telah ketemukan aku dengan dia..hanya berhubung dalam maya dan sms..akhirnya!! selama 4tahun berkawan..berkenalan..berhubung..dan etc..Allah ketemukan aku dengan dia dalam satu program..Alhamdulilah..kemudian..pada 1 oktober yang lepas..Allah sekali lagi ketemukan aku dengan dia..Syukur..Allah ketemukan aku dengan insan yang sangat bermotivasi..dan sangat memahami aku..sentiasa menyokong aku..

Seterusnya..pada tanggal 16 september..insan kedua yang Allah ketemukan dengan aku..Alhamdulilah..selama 3 tahun mengenali sesama sendiri..Allah pertemukan aku dengan dia..
aku berharap..lepas ni masih ada jodoh dan rezeki aku untuk bertemu dengan dia..
dia seorang yang agak tegas..but sangat penyayang..sangat mengambil berat..

Dan akhirnya..semalam..8 oktober..Insan yang ketiga Allah pertemukan aku dengan dia..
selama 2 tahun lebih berhubung dalam maya dan sms..akhirnya..semalam Allah ketemukan..
sungguh beruntung..bila ada yang mengambil berat tentang kita..dia murah dengan senyuman..
hope kedepan aku masih dapat berjumpa dengan dia..rasanya tak puas berjumpa semalam..
masa begitu pantas..

Ketiga-tiga mereka ada persamaan...sebab mereka hadir dalam hidup aku sudah lama..wajar aku menganggap mereka seperti abangku sendiri..
semoga Allah ketemukan aku lagi dengan mereka..
thanks for being my brother..
thanks a lot..

No comments: