Thursday, October 21, 2010

Mampukah aku?

Salam and Good Day

Apa pun yang berlaku..aku kena teruskan juga...
Aku tak pasti..sama ada aku mampu atau tidak untuk menempuh ujian hari ini..
dah 2 hari...tak sedap badan..badan panas2..selsema..ermm..
Hari ni..Test Electrical Technology..petang karang presentation APK..
Sangat teruji..untuk test..aku x sempat nak study semua chapter yang masuk..
untuk presentation..slide masih tak buat..info masih belum dapat..ermm..

Mampukah aku menempuh ujian dan dugaan yang mendatang..
semoga aku terus kuat untuk meneruskan hidup..
Doakanlah semuanya berjalan lancar..
Semoga anda juga dipermudahkan segala urusan..

9 comments:

sea_lavender said...

all out~~
lakukan semampu anda~~
tiada yg mustahil dalam hidup ini...
sye pn dah lalui cm ni..
anta kena kuat utk tidak jatuh~
''...Allah tidak akn membebani seseorang melainkan sesuai dgn kesanggupnnya.''surah Al-Baqarah:286)
Allah uji kte agar bersabar dan Dia syg pd kte...
terus kan lah berdoa pd-Nya mohon kelapangan dan dpt lakukan terbaik...
''.. Sesungguhnya Allah SWT mncintai org2 yg terus menerus berdoa.'' (hadis riwayat Al-Auzai)

NAJ HEBAT said...

sabar azrul.

kata kalau kita susah, ade org lagi susah.

so..

buat yg termampu!

azrul hebat!

azrul adnan said...

thanks sea..
alhamdulilah..ujian hari ini telah pun melabuhkan tirai..sungguh kecewa dgn diri sendiri..saya terpaksa buat keja tu lagi..ermm..betul kata awak..cumanya saya x mampu untuk menempuh seorg diri..kena ada yang membantu saya untuk tempuhi semua ujian2 tu dgn tenang...hope saya x kan bhenti berdoa..

naj: x tahu lg dh nk sabar..kecewa dgn diri sendiri..x da prbhan pun..azrul dh cuba..tp still x da prbhan..smpai bila naj? azrul dh penat..tp..insyaallah..penat2 pun smpai hbs dip ni..azrul tahu ada org lg susah dr azrul..tp ssh or senang..azrul tetap kena tempuh jgak..ermm..tq naj..

sea_lavender said...

bgus la anta mampu juga tempuhi seorg diri...jgn sentiasa harapkan org sekeliling kte utk berdiri brsma...
sye dlu spt begitu~~ harapkan... namun semuanya skadar bicara mulut bila dperlukan tiada pun yg membntu..
pe2 pn sentiasa la ingt pd-Nya..
Dia menyayangi anta masakan plbgai dugaan anta trpksa tempuhi~~
Insya-Allah ikhls diri dalam segala hal,sume akan berjalan lancar~

azrul adnan said...

mudah2an Allah trs mendugaku agar aku tahu..betapa perit dan x mudah untuk terima nikmat2Nya tanpa berbuat apa..or bersyukur..aku mahu trs mengingatiNya..org sekeliling saya banyk bantu sya..tp sampai bila saya harus brgntng kpd mereka..tu saya x tahu sampai bila..tp saya sgt berterima kasih kpd sahabat baik saya..kerana selalu mnolong saya x kira senang ke susah..

sea_lavender said...

Alhamdulillah anta d kurniakan sahabat yg sering brsme tika susah senang~~so teruskan la sgala perjuangan bersme~
Syukuri nikmat-Nya pd anta =)
bukan semuaorg merasainya...
ujian dan dugaan smakin d duga krna mahu anta mnjadi lebih kuat dan tnpa berputus asa pd-Nya...Insya-Allah..

azrul adnan said...

mudah2an..saya akan jadi lebih kuat dlm menempuh dugaan dan ujian hidup ni..alhamdulilah..sahabat ana sgt baik..sgt memahami..dan etc..brsyukur kerana Allah pertemukan dia dgn saya..

sea_lavender said...

bgus la cm tu~
itulah yg terbaik~
pernah dgr kisah zaman sahabat2 nabi..katenya kalau kte berkwan dgn pnjual minyak wangi, kte juga akn kena tempias wangi tu...dan d sbaliknya~`rsenya anta lgi mengerti d sebalik cite tu kan~~

azrul adnan said...

alhamdulilah..
pernah..
"...jika kita berdamping dgn tukang besi..maka kita akan terkenalah serpihannya" (lbh kurng la kan..)

jgn lah anggp saya tahu semua benda..saya ilmu msh kurng dr segala segi..dan lemah.. :)