Wednesday, October 20, 2010

Harapan dan Impian 2010.2010

Salam and Good Day

Ya Allah..panjangkanlah umurku..jika hidupku ini Engkau berkati..

Hari ini 2010.2010 aku ingin memasang niat dan ingin mengejar apa yang aku mahukan...
Semoga suatu hari nanti..aku akan dapat apa yang aku inginkan..
Mudah2an Allah lembutkan hati dan jiwa aku...
Aku ingin benar menjadi salah seorang daripada mereka..
Allah telah buka pintu hatiku..selebihnya aku sendiri yang kena berusaha..
Ya Allah..aku nantikan detik permulaan itu..
Aku mahukan hari itu..

kesalahan adalah titik permulaan kearah kebaikan..

8 comments:

sea_lavender said...

best of luck in yur life~~
sandarkan semangat dan motivasi dgn org sekeliling sbg 1 kekuatan utk capai sesuatu...benar usaha segala d tngan anda namun ingt la org yg beri kekuatan~~ =)

azrul adnan said...

thnks k..
sememangnya..nak berjya kena ada sumber inspirasi dr org sekeliling..yg lbh tepat lg..org2 yg berjaya..

alhamdulilah..so far...saya pegang satu quotes dari imam muda azhar..

'jangan mudah lemah semangat'

ni lah..penguat semangat saya..untuk trs berjaya..

sea_lavender said...

btul tu~~
erm bgus la stdaknya2 perangsang smgat d kala kita memerlukannya~~
lg 1 kata2 yg salu kte dgr~
gantungkan azam dan semangat stinggi bintang d langit dan rendahkan dri serendah mutiara d tngah lautan~~
dalam konteks kata2 ni blh lah jadikan 2 sumber inspirasi utk life d dunia mahupun akhrat~~
azam & smgat pd dri kita kentalkan utk berada tinggi d langit...
manakala rendahkan diri srendah mutiara adalah dgn ingatkan diri kita yg khilaf dan kerdil disisi-Nya..tanda kesyukuran dan sujud pd-Nya...dan juga jadikan diri kita seindah mutiara yg bersinari (dalam erti kata terbaik) dtgh2 khidupan pnuh pncoraba~~ tingkatkan amal ibdah pd-Nya...
Insya-Allah all the best~~
skadar berkongsi pndapt....

azrul adnan said...

thanks awak..krana sudi memberi kata2 perangsang buat saya..
insyaallah..apa yg baik akan saya trskan dan usahakan untuk mncapai apa yg masih blum dicapai..
menjadi mutiara ada lah yang terbaik..biar kita pandai..tp jgn sombong..biar jadi macam padi..makin lama makin berisi..dan makin lama..makin tunduk..
moga awak jugak diberi kekuatan untuk trs berjaya..

sea_lavender said...

most welcme~its ok...mmg ske m'motivasi org d skeliling dlm mse mnjdi pragsang buat diri ni juga~
bgus la kalau anta berfkiran sebegitu...
alwayz think +ve k~
Insya-Allah sye juga masih belajar utk kuatkan diri..doakn la sye~

azrul adnan said...

insyaallah..hope pikiran akan trs waras dan dpt memikirkan apa yg baik dan apa yg buruk..saya juga suka memotivasi kan org..tapi..untk memotivasikan diri sendiri..itu adalah perkara yg luar biasa yg x dpt saya lakukan.. memang untuk menasihati orang sgt mudah..tetapi untuk menasihati diri sendiri..adalah perkara yang amat susah..

sea_lavender said...

erm bese la manusiakan~
pernah dgr tak statemnt dr mne ntah sye xingt la~
sebnarnya org yg hebat adlah org yg dpt m'motivasikan org skeliling termsuk dirinya sendiri..kre org tu juga maju dalam segala hal...
agak sukar juga utk capai tu~~
tapi ingt pernah sye kate tak de yg mustahil dlam hidup ni =)
Insya-Allah sme2 la kte jdi yg terbaik ...

azrul adnan said...

insyaallah..mudah2an..kita dpt jd org mcm tu..cumanya..tu la..diri sendiri..kalau x da prubahan jgak..memang ssh la nk nasihat diri sendiri..