Thursday, September 16, 2010

Better Than Last Year!

Salam and Good Day

beraya di umah miau..dia buat open house..sedap bihun sup dia..kui3..

Tahun ni..aku rasa banyak yang better dari tahun2 lepas..apa yang lebihnya..pertma aku rasa..tahun ni aku raya memang sakan habis..umah member2 yang jemput or suh aku p..hampir semua aku p..tahun lepas aku x da moto..tahun ni..aku ada moto..apa lagi..aku raya sakan r tahun ni..aku rasa puas..walaupun ada juga umah2 yang aku nak g..masih x sampai2 lagi..mungkin  x da rezeki raya tahun ni..maybe tahun depan...insyaallah..tahun depan aku g umah member2 yang aku x penah g lagi..

Ni pasal Ramadhan plak..Ramadhan tahun ni pun..aku rasa better dari tahun lepas..sebabnya..tahun ni aku terawih banyk malam dari tahun2 lepas..alhamdulilah la..aku berdamping dengan orang2 yang kuat imannya..Sembahyang pun aku x tinggal Ramadhan kali ni..Makan pun alhamdulilah..boleh control..Ramadhan tahun ni..sempat jugak aku buat amal sikit2..tahun depan aku ingt nak buat lagi amal mcm aku buat tahun ni..boleh buat amal jariah wajib tiap2 tahun..yakni..belanja kawan2 berbuka puasa and bagi sumbangan pada anak2 yatim..

Daripada Zaid bin Khalid al-Juhhani r.a,. daripada Nabi SAW sabdanya, “Sesiapa yang memberi makan (berbuka) kepada orang yang berpuasa, ia akan mendapat pahala seperti orang yang berpuasa itu dan pahala orang yang berpuasa itu tidak berkurangan walau sedikitpun”.

disebabkan hadis ni lah..aku terbuka hati untuk belanja kawan2 aku berbuka puasa..moga apa yang aku lakukan..akan diberkati oleh Allah..bukan mahu menunjuk2..tapi niat ingin berkongsi kebaikan amal jariah..

erm..apa yang better than last year yang kureng aku percaya adalah mengenai sikap aku kat umah..abg aku ada gtau aku yang perangai aku makin teruk..aku rasa pelik..padahal..aku try berubah jadi lebih baik..tapi my sibling said that i makin teruk..bukan apa..cuma aku makin malas bila ada dirumah..keja2 mengemas n etc..memang aku x buat this year..sebab aku dah mention awal2 yang this year memang aku x kan buat keja2 tu..aku dah penat..aku dah malas nak kemas2 umah..tu je..kalau sikap aku yang lain makin teruk jugak aku x tau la..tu saja yang aku rasa sikap aku makin teruk dari last year..hope next year aku rajin balik..huhu

p/s: cukup stop sampai disini..kang kalau aku membebel x habis2 sampai esok..

No comments: