Tuesday, September 21, 2010

Mencari Ketenangan Abadi

Salam and Good Day

Malam ni..sungguh aku emo..terasa aku ni sangat2 memalukan..serba x kena..serba salah dan sebagainya..
inilah balasan atau akibat terlalu mengharapkan sesuatu yang x akan menjadi milik kita..
umpama menunggu buah yang x kan jatuh...

Bukan apa..aku cuma inginkan perhatian..aku x nak bila dia perlukan kita..kita tanpa ragu2 memberi apa yang kita ada..walhal..bila kita perlukan dia..dia sikit pun x kisah..x endah..buatlah macam mna pun..kita tetap x boleh nak tipu perasaan kita..tu lah yang aku cuba sembunyikan dalam diri aku dengan sedalam-dalamnya..aku x nak luahkan..aku mahu pendam sedalam-dalamnya..


Detik ini..sememangnya aku perlukan tempat yang dapat menenangkan diri aku..selain tmpt impian di syurga..hanya tepi pantai yang aku suka meluahkan apa yang terbuku didalam hati..bagitau angin dan ombak yang aku suka mereka mendengar masalah2 aku..sementara pasir menjadi peneman yang setia..dimana aku bergerak..pasti ada sang pasir..

Azamlah dalam dirimu wahai azrul..jangan kau ulangi kesalahan ini..jangan kau biarkan perasaan ini menghalang tumpuanmu dalam pelajaran..ingatlah..kau datang ke sini..untuk belajar dan mencari ilmu..bukan hal lain..alam dewasa ini..memang cukup sukar bagi aku untuk ditempuh..apa2 pun..aku harap..kau x tulis kosong..kau kena juga berubah..jangan harapakan sesuatu lagi k..berdoalah kepada Allah..supaya permudahkan segala urusanmu..dan mohon lah kepada Allah..agar kau diberi Taufik dan Hidayah..seterusnya diberi kekuatan dan semangat yang menebal dalam diri..

2 comments:

law said...

walaupun abg xtaw pe msalahnya..ingtlah diri sendiri saja yg mampu mengubah nasib sndiri & menyelesaikn msalah itu jgk..jaga diri baik2...=]

azrul adnan said...

thanks for remind..
probnya ada dik tl dlm entry ni..