Tuesday, November 9, 2010

~ Antara

Salam and Good Day

Pagi yang hening..
Alhamdulilah..Bumi Gambang sejuk pagi ni..
Terfikir..masihkah negeriku dilanda banjir..Oh Kedah!!Bersabarlah!!!

Antara aku dengan orang sekelilingku..

Kepala ku kusut kembali dek kerana isu2 yang sebelum ni muncul semula..
antara aku dengan orang sekelilingku
Mana menjadi Pilihanku??
Aku keliru..Dek kerana inginkan kebahagian diri..
Orang lain pula kecewa dengan sikapku..
Perubahan yang terjadi padaku..adalah ketetapan Allah
serta Ujian dariNya..tak ku pinta jadi begini
Dalam minggu2 yang genting ini..ku terpaksa memberanikan diri dan 
trpaksa berpura2 kuat semangat agar aku betul2 kuat,tabah dan tenang!!

Apa yang aku cuba lakukan ialah mencari sedikit kebahagiaan hidup
yang tak pernah aku rasai sebelum ni..
bila aku baru mengecapi..pelbagai masalah timbul..
aku jadi KELIRU!!
Aku benci perasaan yang cepat dan mudah tersentuh ni..

Antara Kebahagiaan dan Sikap??

Kebahagiaan mungkin akan dicapai melalui sikap yang terbaik!!
Namun..jika aku perlu berubah sikap demi kebahagiaan tu..
Aku SANGGUP!!
aku dah tak tahan dengan hidup begini!!
biarlah aku menyesal di kemudian hari..biar orang akan tahu 
aku menyesal kerana kebahagiaan aku sudah tidak menjadi milikku lagi..
Aku sayang kawan2 aku..aku sayang insan2 yang mengambil berat tentang aku..
tapi kalau betul mereka sayangkan aku..
kenapa mereka tidak boleh menerima sedikitpun perubahan dalam diri aku?? 
walaupun perubahan itu akan menggembirakan aku..ermmm

p/s: La Tahzan Azrul..!!
Buku yang saya ceritakan tu saya dah dapat..
tapi belum ada msa kelapangan nak baca bcoz minggu ni mingu2 exam..

6 comments:

Anonymous said...

Jgn ikot sgt perasaan...pernah kah wak fikir knpe org yg syg wak xleh menerima perubahan wak??

Sya rasa org yg syg wak xbleh menerima perubahan wak sb mereka tahu perubahan wak itu bkn yg terbaik utk wak...walaupun wak dpt kegembiraan..sb mereka tahu kegembiraan itu hanya sementara..

Fikir2kan la..mungkin mereka ingin wak hidup dlm dunia realistik..perubahan wak bagaikan sedang menipu diri sendiri dan dunia ini bahawa wak ni dpt kebahagiaan..

azrul adnan said...

ermm..saya dh letih la..saya just follow apa hati saya kata..ermm..mungkin sbb saya salah...tp saya cuma nak jd saya sendiri..

mungkin bkn yg terbaik bt saya..tp..mungkn trbaik bt hati saya..jadi..dorang snggp tgk saya x happy brbndng saya happy walaupun sementra..

realistik..yup..skrng sya memang hdp dlm realistk..sya x nk bhng diri saya lagi..dulu ya..saya menipu diri saya sendiri..ermm..
susahnya hdp..

sea_lavender said...

pe sye pernah kate jgn leraikan dgn keluhan~~awk ni sia2 je sye ckp nie huhu...(xnk la dgr keluhan susahnya hidup tu...tarik balik)..
awk ni kte sbg hamba-Nya yg khilaf kena la sdar yg kte hidup ni sudah pasti akn dan bakal hdapi liku2 dan onak2 dalam kehidupn..tak perlu persoal kan lg...ye la abis tak kan kte nk harapkan hidup yg smooth tanpa masalah??ape fungsi tersedianya syurga dan neraka,dosa dan pahala?? ni la buktinya kekerdilan kte pd-Nya...bila kte perlu berusaha dkt pd-Nya dgn tingkatkan amlan dan amar makruf nahi mungkar...jd dalam mslh yg awk hadpi bljar mncari sinar kebahgiaan tu...walaupn sye tak thu msalahnya..sye nk awk blajr memuhasabahkan diri stiap ari... Insya-Allah, awk akn nmpk jalan khdupan awk dgn kesenangan dan bhagia wlaupun ianya masih berliku..sgala ni luahn ni renungan buat diri sye jugk... maaf kalau de tersalah kata~

azrul adnan said...

ok2 sea..sory k..
malasah akan trs dtng kan..
ombak badai..onak duri..trpksa kita haddapi..
cumanya..saya mash lemah nk hadapi..tpsaya brsyukur..krana insan baru bnyk memberi smngt kpd saya ketika ini..
insyaallah sea..hari2 saya akan muhasabah diri..
trskan menegurku..

sea_lavender said...

ok~
erm..ntah la.,
maaf mungkin komen sye br ni agk beremosi..sye tak de hak pn nk tegur awk cm tu~~tapi rse perlu juga,,
untuk renungn diri sye juga,
maaf~

azrul adnan said...

eh..x da pe..kan kita kena saling tegur menegur... :)