Monday, November 1, 2010

Semalam dan Hari Ini

Salam and Good Day

Kebahagiaan semalam belum tentu dapat 
menjamin keceriaan hari ini
Simpanlah detik bahagia itu sedalam-dalamnya..
Mungkin esok..anda sudah tidak berpeluang merasainya lagi..
Dalam pelayaran menuju ke destinasi..
Jangan menyangka ombak badai tidak mampu
Untuk karamkan bahtera anda..
Sebaliknya..bersedialah dengan hati yang tenang
Untuk menerima segala takdir dari-Nya
Jika tiada lagi keceriaan semalam
Janganlah anda bersedih
Kerana detik itu pasti akan muncul semula
Bersabarlah dan teruskanlah kehidupanmu yang serba ada itu..
Bersyukurlah dengan apa yang kita ada..
La Tahzan..!!

9.00 Pagi
B4 T1 13

8 comments:

sea_lavender said...

indah kan kate2 ni..
rse nya mmg daripada buku La tahzan~
tak silap sye..
dah lme ade buku tu,..
tapi tak sempat khatam lg hehe...
ustaz sye la bgi...
byk mengajr erti hidup buku tu...
bace la =)

azrul adnan said...

syukran..
kata2 ni..nukilan saya pagi tadi..sblm saya tido semula..
saya coretkn kata2 ni kat bilik kul 9pagi tadi..
buku tu saya msh blum ada rezeki nk baca..

sea_lavender said...

afwan~erm yeke..bgus la kate2 penuh makne nie~semangat2 kecapi 'KEBAHAGIAAN PENUH KEHARUMAN' hehe tajuk d blog sye =)
haa...bce la buku tu dh byk sgt siri baru tapi tak silap sye inpatinya sme je....kalau nk pinjam cam sush la kan...xpe2 ade rezeki de la peluang bce tu~

azrul adnan said...

yup..tba2 sblm tido balik tu..rasa nk coret..so saya nukil la..
yup2..kebahagiaan penuh keharuman..ada masa saya nukil tjk ni k..
tunang abg angkat saya ada tp segan plak nk pinjam..x pe..t saya cari n beli sendiri..

sea_lavender said...

hehe cm tu la plak~
erm xpe2 de rezeki sye blh hadiahkan pda anda =)

azrul adnan said...

erm.. :) tq2..
x yah sshkan diri sendiri..

alexa yussida said...

nicee..La tahzan:)

bersyukur dgn setiap nikmat dan ujian daripada Dia:)

azrul adnan said...

syukran..
serta redha dgn segala nikmat dan ujian yg telah Dia berikan..